חיפוי קרקע , סוגים שונים

בצורה הפשטנית ביותר, חיפוי קרקע הוא כל כיסוי או חומר אשר מונחים על גבי האדמה או על משטחים דומים. חיפוי קרקע יכול להיעשות מחומרים שונים המתחלקים לחומרים אורגניים, חומרים אנאורגניים וחומרים סינתטיים. חומרים אורגניים יכולים להיות קומפוסט, שבבי עצים שונים, עלים וכד’. החומרים האורגניים הם חומרים טבעיים המגיעים בעיקר מעולם הצומח ואשר מתבלים עם הזמן. חיפוי קרקע מחומרים אנאורגניים הוא חיפוי העשוי מינרלים שונים כשהמוכרים בהם הם חצץ, טוף וחלוקי נחל. כמובן שישנם עוד סוגים ותתי-סוגים רבים ושונים. חומרים סינתטיים כשמם כן הם, חומרים מתועשים לא טבעיים.

מדוע לחפות קרקע

ראשית בגלל היופי. חיפוי קרקע נמצא בשימוש רב של גננים מקצועיים ומעצבי נוף ולא בכדי. חיפוי קרקע תורם למראה נקי ומסודר של הגינה, החצר, הפארק או כל מרחב אחר אותו בחרנו לחפות. ניתן לבחור בשילוב של מספר חיפויים כדי ליצור גינה מיוחדת, ליצור שבילי הליכה, להגדיר אזורים למטרה מסוימת כגון חניות ועוד. אך מעבר ליופי, חיפוי קרקע הוא גם בעל יתרונות רבים נוספים וחשובים לגינה. חיפוי קרקע עוזר להפחית את התאדות המים מהקרקע, משפר את רטיבות הקרקע וחוסר עבורנו במים באופן משמעותי. הקרקע שומרת על טמפרטורה קרירה גם בימי הקיץ החמים ושומרת על החיוניות שלה. חיפוי קרקע תורם גם למניעה היווצרותה של שכבה עליונה אטומה של הקרקע (שכבה זו מונעת חדירת מים טובה וכדאי להימנע ממנה). בנוסף, דרישות התחזוקה של השטח פוחתות משמעותית, הצורך בגינון פוחת וכן גם הצורך בהדברה.

סלעים.קום מתכננים אתכם חיפוי 

אתם כבר יודעים באיזה חיפוי קרקע תשתמשו? אם כן, סלעים.קום מייבאת ומשווקת את מיטב חיפוי הקרקע, מובילה את תחום זה בארץ ומזמינה אתכם להתקשר ולקבל הצעת מחיר משתלמת. אם עוד לא החלטתם איזה חיפוי קרקע עתיד להיות בגינה שלכם, צוות המומחים של סלעים.קום ישמח לעמוד לשירותכם, להסביר לכם בפירוט על כל סוגי החיפויים ולעזור לכם לתכנן חיפוי קרקע לפי טעמכם ודרישותיכם. מגוון החיפויים בסלעים.קום הוא רחב ביותר, תוכלו למצוא בזלת גרוסה, גרניט גרוסה, חלוקי נחל ממגוון סוגים גדלים וצבעים, שברי רעפים, טוף, חצץ ועוד.